Napisała petycję do Ministra Zdrowia - staje się głosem wielu pacjentów!

2023-07-17

Kobiety z zaawansowanym rakiem piersi nie mają dostępu do nowoczesnego leku trastuzumab derukstekan, zwanego "koniem trojańskim" onkologii. Aleksandra Wiederek-Barańska napisała petycję do Ministra Zdrowia - dziś staje się głosem wielu chorych.

Aleksandra Wiederek-Barańska, która sama walczy z rakiem piersi, podkreśla, że pacjenci w Polsce często są na końcu listy, jeśli chodzi o dostęp do nowoczesnych terapii nowotworowych. Trastuzumab derukstekan to lek uznawany za przełomowy i niezwykle skuteczny. Wprowadza on do komórek wielokrotnie więcej cząsteczek leku cytotoksycznego, co wydłuża życie i kontroluje chorobę.

Niestety, lek nie jest jeszcze refundowany w Polsce, chociaż już dostępny w innych krajach, a pacjenci muszą płacić za leczenie ogromne sumy. Możemy to zmienić! Petycję Aleksandry Wiederek-Barańskiej podpisało już ponad cztery tysiące osób - pacjentka wierzy, że może przynieść prawdziwe zmiany, a my możemy jej w tym pomóc.

Czas wesprzeć Panią Aleksandrę i wszystkich chorych na raka piersi. Dostęp do nowoczesnych terapii jest niezbędny, aby zapewnić pacjentkom szanse na poprawę zdrowia i dłuższe życie. Każdy podpis pod petycją może przyczynić się do zmiany sytuacji.

Jeśli chcecie wesprzeć kobiety w walce o dostęp do nowoczesnych form leczenia, petycję możesz podpisać tutaj: LINK DO PETYCJI. Pokażmy, że jesteśmy solidarni i że wspólnie możemy przyczynić się do zapewnienia dostępu do leczenia dla kobiet z zaawansowanym rakiem piersi w Polsce!

Wiemy, że decyzja o refundacji nie została jeszcze podjęta, ale trwają negocjacje między producentem leku a Ministerstwem. Oby przebiegły pomyślnie!