Dietetyka w onkologii

Ogólne zalecenia żywieniowe dla osób z chorobą nowotworową

Nie jedna osoba usłyszawszy diagnozę rzuciła się w wir poszukiwań by odpowiedzieć na pytanie „co jeść by wyzdrowieć, by wygrać tę walkę?” Niestety nie istnieje

zobacz galerię

Rak piersi! Na co należy zwrócić uwagę w żywieniu.

Pacjentki z rakiem piersi często po otrzymaniu diagnozy zaczynają kwestionować swoją dietę. Pamiętaj jednak, że rak piersi jak i każdy inny typ raka jest chorobą złożoną.

zobacz galerię

Nie daj sie rakowi! Wsparcie żywieniowe w chorobie nowotworowej

Co jeść, by uchronić się przed rakiem?
Czy odpowiednią dietą można się z niego wyleczyć?

Zagłodzę raka?

Niestety cały czas wśród pacjentów onkologicznych krąży mit postulujący: „przestanę jeść, więc zagłodzę raka i wyzdrowieję.” Wróćmy do

zobacz galerię

Chemioterapia a grzybica – jak ustrzec się przed ogólnoustrojową kandydozą?

Publikujemy kolejny artykuł dotyczący żywienia w chorobie nowotworowej. Tym razem pani Maja Łowińska informuje nas jak ustrzec się przed kandydozą. Zapraszamy do

STYL ŻYCIA A CHOROBA NOWOTWOROWA JELITA GRUBEGO
Opracowała Maja Łowińska, dietetyk kliniczny

W 2011 Biała Księga Polskiego Towarzystwa Onkologicznego opublikowała dane, iż nowotwory jelita grubego znajdują się na drugim miejscu pod względem zapadalności wśród mężczyzn

zobacz galerię

Co przyczynia się do wzrostu ryzyka choroby nowotworowej jelita grubego? Czego więc unikać?

1.NADMIAR ZŁEJ JAKOŚCI TŁUSZCZÓW wzmaga częstotliwość nowotworów jelita grubego, płuc, okrężnicy oraz odbytnicy. Szczególnie niebezpieczne są nasycone